Ghid

Acest ghid este făcut pentru tine, pentru a te informa in legatura cu desfășurarea unei activități legale si sigure la un loc de munca la ingrijire varstnici pe teritoriul Austriei:

Continut

Cum faci sa aplici pentru un loc de munca cu noi?

Ne poti contacta pe orice platforma (Website, FB, Whatsapp, Telefonic) -> dacă detii o diploma de calificare in domeniu de ingrijire si un nivel conversational de limba germană si vei primi toate detaliile in vederea ocuparii unui loc de munca la ingrijiri 24h la varstnici in Austria;

Aplica cu următoarele documentele:

  • Buletin/pașaport
  • O poză recentă
  • Certificat de calificare – diploma de Ingrijitor/infirmier/asistent medical
  • Cazier judiciar tradus in limba germană (dacă nu ai deja Gewerbe in Austria)
  • E-card
  • Gewerbe
  • Cont bancar in Euro
  • Recomandare (optional);

După confirmarea finală cu sediul din Viena, vei primi înainte de plecare tot ce este necesar atat verbal, cat si în scris pentru a fi linistit ca ai fost informat corect.

De ce beneficii ai parte alături de noi?

  • Înscriere ca PFA/Gewerbe in Austriei (drepturi egale si răspundere limitata);
  • Colaborare pe termen lung prin libertatea de a alege familia si perioada de munca, fără alte taxe;
  • Siguranță și stabilitate. Vei avea parte de venituri atractive, salarii plătite la timp, pe care le poți verifica oricand ai nevoie;
  • Salariu garantat, cu plata la timp! Cu bani transferati într-un cont bancar, ceea ce poate duce la diferite avantaje (de aplicare la creditari, cereri pentru beneficii de la stat de diferite tipuri)
  • Creșterea automată a venitului zilnic, dacă nivelul de ingrijire (PS) acordat pacientului crește si se confirma asta de către personalul autorizat competent;
  • Nu te îngrijora de costul transportului, acesta este decontat, si ai posibilitatea de a-l alege individual. Oferim si noi suport în organizarea transportului dacă este necesar;
  • Asigurare decontata (SVS care include siguranta medicala, juridica, de pensii, de șomaj, de alocatie);
  • Asigurare de răspundere civilă, în caz de daune provocate pacienților;
  • Furnizăm informații cat mai exacte înainte de plecare despre starea de sanatate a pacientilor si situația locativa;
  • Intampinare prietenoasă la biroul din Viena, precum si insotirea, pregatirea si înregistrarea la pacient acasa;
  • Asistenta continua si suport in limba dumneavoastra materna prin intermediul echipei de consultanta BestCare24 din România, pentru orice fel de întrebări;
  • Te ajutam in soluționarea procesului birocratic cu privire la inregistrare, asigurare sociala, medicala si cea juridica;
  • Nu lăsăm nimic la voia intamplarii. Îți respectăm drepturile de cetățean european, vei beneficia de contracte legale.
  • Siguranța si transparența salariala – bani transferati în cont, ceea ce poate duce la diferite avantaje (de aplicare la creditari, cereri pentru beneficii de la stat de diferite tipuri)

Departamentele noastre

Este foarte important sa primiti ajutorul cat de repede posibil, de aceea va invitam sa apelati la departamentul responsabil de fiecare situatie in parte, si anume:

Iar noi, echipa din Romania, suntem aici pentru d-voastra ca si suport si informare pe diferite subiecte, si daca nu reusim sa va raspundem telefonic avem rugamintea sa ne transmiteti in scris pe FB messenger, pe Whatsapp sau pe oricare dintre numerele de telefon 0040 738 830 001, 0040 0738 661 439 si 0040 757 578 194.

 

Contractul de intermediere

Contractul de intermediere, respectiv de prestări servicii, se încheie între angajator și persoana de ingrijire, numita ingrijitor, în scopul de a obliga angajatul sa efectueze munca promisă si angajatorul de a plăti salariul. Fiecare contract de munca prevede care sunt obligațiile angajatului si al angajatorului. Contractul trebuie sa aibă o forma standard si trebuie sa fie redactat atat in limba maternă a angajatului cat si a angajatorului.

Fiind făcut un contract pe perioada nedeterminata, atat angajatul cat si angajatorul au dreptul de a rezilia acest contract cu cel puțin 14 zile înainte de termen. Demisia si concedierea pot fi facute atat pe cale orala cat si in scris, însă, de preferat ar fii ca cele doua sa fie prezentate sub forma unor documente alături de motive bine întemeiate.

Conform contractului pe care dumneavoastra il semnati, sunteti obligat sa ramaneti la pacient pana la sfarsitul turnusului, de unde va revine si venitul lunar aferent acelui turnus. In cazul in care pacientul ramane fara ingrijire din cauza plecarii dumneavoastre spontane, atunci impotriva dumneavoastra se poate demara o procedura penală pentru încălcarea neglijentă a obligatiilor.

Ghid Financiar – Taxe

Pentru serviciile de intermediere pe care le oferă agentiile de recrutate, agentul de ocupare privat poate solicita achitarea de către solicitant a unui tarif de intermediere (comision), care sa acopere costurile acestuia in vederea găsirii unui loc de munca, deschiderea autorizatiei de munca (Gewerbe), suport din partea întregii echipe 24/24, consultanta in regim de urgență( si nu numai), intermediere in cazul unor conflicte cu pacienții sau cu familiile acestora, etc.

Fiecare firma de intermediere are dreptul sa isi perceapa comisionul dorit, insa are obligatiunea de a fi transparenta si de a comunica de la început despre suma in cauză.

Securitatea juridica (autorizatie, asigurari)

BestCare24 ofera o securitate juridica deplina pe baza unei autorizații (*Gewerbe), și ne ocupăm de orice fel de formalități administrative legate de deschiderea, suspendarea, anularea, reînnoirea sau declararea autorizatiei potrivit necesităților dvs.

Activitate comerciala (Gewerbe)

Condițiile pentru deschiderea unui Gewerbe în Austria sunt următoarele:

  • Agenția prin intermediul familiei pentru care lucrezi trebuie să facă înregistrarea domiciliului la autoritățile locale (adică documentul ”Meldezettel”, și abia atunci se poate ne deschide Gewerbele.
  • Trebuie să fii cetățean european
  • Trebuie să ai 18 ani împliniți la momentul înregistrării și domiciliu( Meldezettel = Flotant) în Austria

Înregistrarea unui Gewerbe se face la Camera de Comerţ (în germană: Wirtschaftskammer Österreich, pe scurt: WKO) cu următoarele documente:

  • Reisedokument = cartea de identitate: buletinul/paşaportul
  • PflegeKurs ( 360 Stunde minimum ) = curs de ingrijire (minim 360 ore)
  • Heiratsurkunde = certificatul de căsătorie (doar în cazul schimbării numelui de familie)
  • Polizeiliches Führungszeugnis, nicht älter als 3 Monaten = cartierul judiciar tradus și legalizat, nu mai vechi de 3 luni
    In cazul in care nu doriți sa fiți înregistrat = Freigewerbe!!!
  • NU este nevoie de dovada calificării/specializării
  • aveți nevoie de buletin
  • cazier

Toate documentele se depun personal la WKO, prin poștă sau se trimit scanate pe e-mail.

Odată cu depunerea completă a documentelor de înregistrare și primirea actului de înregistrare a Gewerbe-ului, activitatea de muncă poate începe.

WKO trebuie să introducă solicitantul în GISA (registrul Gewerbe-lor din Austria) în termen de trei luni și să notifice înregistrarea prin transmiterea unui extras original din GISA.

Aici puteți sa va descarcati singuri dovada cum ca aveti autorizație, prin următorul link:
Vezi Formular GISA

ATENȚIE!! Aveți obligația să păstrați acest extras pentru că numărul Gewerbe-ului dvs. din GISA este unic și indiferent de Landul în care veți lucra, veți avea nevoie de el!

Asigurare SVS

Asigurarea se aplica din momentul in care incepeti activitatea profesională independentă, devenind prin actele pe care firma BestCare24 le trimite la finanțe, persoane fizice autorizate.
In momentul in care deveniți Persoane Fizice Autorizate aveți următoarele drepturi.

Asigurarea obligatorie de la SVA acoperă toate trei sectoare de asigurări:

  • asigurare de pensie
  • asigurare medicală
  • asigurare de accident
  • asigurari în domeniul de profesie independentă

Cum beneficiez de servicii medicale?
Puteți merge la medici in Austria doar cu E-Card, pe baza căruia sunt decontate serviciile.

SAU

La începutul asigurării dvs. veți primi un pachet de bun venit din partea SVA. In acest pachet găsit si formularul – Cerere tip pentru eliberarea formularului E 106 – Aceasta va fi completată si semnată de dvs si trimisă către SVA. Veți primi o adeverinta (E 106) ce trebuie prezentate la asiguratorul dvs. care va va informa de beneficiile pe care le veți avea in statul de resedinta. De la aceștia primiți o adeverinta proprie de drept la prestații cu care va puteți prezenta la medic. In cazul in care statul permite, si membrii familiei voastre pot beneficia de asigurare.

Ce trebuie sa plătesc pentru aceste servicii?
BestCare24 ofera prin familii banii de asigurare in valoare de 190 euro la 2 saptamani lucrate, desigur fiind inregistrate si ca persoane active.

  • sunteti singur responsabil de achitarea sumei de 190 euro/luna catre SVA
  • in urma unei consultatii medicale (in anumite cazuri) veti avea un procent scazut de achitat, dar puteti intreba chiar inainte de serviciu.

Cand trebuie sa platesc asigurarea?
Acestea se platessc de 4 ori pe an, sunt mereu scadente la:

  • 28/29 februarie
  • 31 mai
  • 31 august
  • 30 noiembrie.

Unde se plateste asigurarea?
La banca sau la orice posta in Austria.

Cum îmi plătesc impozitele?
Pana la suma de 11.000 EUR venit anual nu aveți de plătit taxe pentru impozit.

In Austria, asigurarea de sanatate este o asigurare obligatorie(*SVS). Asigurarea depinde de angajator si de locația acestuia. Familiile, de asemenea, ramburseaza contribuțiile la asigurari sociale pana la maxim de 190 € pe luna , pentru un turnus de 2 saptamani (achitate in numerar la sfarsitul turnusului dvs) , 285€ pentru un turnus de 3 saptamani, 380€ pentru 4 saptamani. Calculat pentru o zi lucrata este 13,57 €.


In același timp, am încheiat pentru toate ingrijitoarele noastre asigurari de raspundere civila care va protejeaza in cazul in care ar fi produse prejudicii materiale sau de sanatate a pacientului.


In cazul in care o persoana intarzie cu plata asigurarii medicale (SVA), pacientul la care a fost înregistrată poate pierde indemnizatia de la stat, iar persoana care se ocupă de îngrijirea familiei, la randul ei nu primeste decontarea asigurarii si isi poate pierde dreptul de libera practica in Austria.


In Austria trebuie sa platiti asigurarea socială pentru fiecare luna calendaristică început, deja din prima zi. Doar astfel, familia primeste sprijinul cu care ea finanteaza ingrijirea.
Asigurarea socială este calculata in decizii trimestriale de impunere, care sunt trimise intotdeauna la inceputul trimestrului( primul trimestru: inceputul lunii ianuarie, al doilea trimestru: inceputul lunii aprilie, al treilea trimestru: inceputul lunii iulie si al patrulea trimestru: inceputul lunii octombrie)
Prin platirea la zi a taxelor si impozitelor catre statul Austriac, dumneavostra puteti beneficia de multiple avantaje: alocatie pentru copil, pensie, etc.


In afara de asigurarile de sanatate, exista o serie de alte opțiuni/posibilități de asigurare (de exemplu, asigurare de accident, sau de asigurare auto). Mai multe informații pot fi găsite la Asociatia de asigurari din Austria: www.vvo.at

Plata într-un cont bancar

Onorariul dumneavoastra pentru perioada de munca pe care ati depus-o la pacient, este efectuat in contul bancar precizat de dumneavoastra la semnarea contractului. Plata se realizeaza mereu între 5 si 10 a lunii viitoare; indiferent de natura motivului dumneavoastra, nu putem si nu vom schimba niciodată perioada de plata.


Pe langa onorariul cuvenit zilelor lucrate de dumneavoastra, la sfarsitul turnusului veti primi din partea familiei bani pentru transport si asigurare medicala- pe care dumneavoastra aveti obligatia sa o platiti personal.


Virarea salariului într-un cont bancar va ajuta sa va monitorizati sumele de bani, sa aveți o evidenta a plăților făcute prin extrasul de cont si mai ales sa aveți o dovada a sumei primite aferenta zilelor lucrate. Un alt beneficiu de care va puteți bucura prin primirea salariului într-un cont va da posibilitatea de a demonstra ca lucrati independent legal in Austria.

Pentru pontajul zilelor lucrate

Treceți data din ziua când s-a facut schimbul, până în ziua la care ați plecat, de ex. 10.01-07.02.2019, numărul de zile lucrate din luna respectivă și numele familiei, și trimiteți mesajul la numerele de telefon RO: 0040 738 830 001/ SK: +421 917 833 936, la fiecare inceput de lună chiar dacă sunteți acasă. Este foarte IMPORTANT să trimiteți lunar acest mesaj, să nu existe întârzieri sau greșeli la crearea facturilor. De asemenea, ziua de schimb, îi este calculata întodeauna colegului/colegei care pleaca, indiferent de ora plecarii si indiferent daca ajungeti mai devreme, adica in seara de dinainte sau pe timpul noptii. Regulă valabilă pentru fiecare dintre dumneavoastră.


În perioada 05-10 a fiecarei luni vă este transferat onorariul în contul bancar. Pentru orice nelămuriri în privința plăților, vă rugăm să luați legătura doar cu sediul din Slovacia la numărul +421 917 833 936 sau la adresa de email office@bestcare24.sk, specificând situația.